Uberpersonalisatie: daar ga je het mee winnen

Generatie Z (jongeren onder de 19 jaar) wantrouwen marketeers. Onze beroepsgroep weet alles mooi te verpakken maar we vertellen niet altijd de waarheid. En dat weten de jongeren. Zijn zij op zoek naar een product dan hebben ze een korte customer journey. Maar ze doen meer touch points aan dan gemiddeld. En dat doen ze heel handig. Die kennis komt van Ine Polak van onderzoeksbureau GFK in een interview met Emerce.

Data aan elkaar knopen

De iBrains zoals Polak ze omschrijft gebruiken heel handig veel verschillende bronnen waarbij ze voornamelijk vertrouwen op hun peers. Die peers zijn ook de influencers waar zij naar op kijken maar niet de marketeers die die peers aansturen. Ze willen ook dat wij precies weten wat ze willen. Het moet helemaal naar hun smaak en wensen gepersonaliseerd zijn. Alle data die marketeers dus verzamelen op hun verschillende touchpoints zal nog beter aan elkaar geknoopt moeten worden, willen we het hart winnen van de jongere generatie.

De generatie waar we het over hebben zijn jongeren die niet beter weten dan dat de mobiele telefoon er is. Dat je via internet koopt. Dat je kleding thuisbezorgd wordt. Die de gemakken van het moderne leven dus van haver tot gort kennen. Dat maakt ze ook veeleisend. Want ze willen NU een persoonlijke aanbeveling. Als het aan de iBrains ligt, krijgt iedereen zijn eigen shoppagina met producten die perfect bij zijn smaak. Pas dan kunnen we het vertrouwen van de nieuwe generatie winnen. Zij willen ook serieus genomen worden en meegenomen worden in het creatieproces. Ook daar liggen kansen voor marketeers. Maar goed, we worden daarbij nog steeds met argusogen bekeken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *